Марка акцизного податку на алкогольних напоях, тютюнових виробах та рідинах, що використовуються в електронних сигаретах

Чи потрібно в зв’язку з введенням в дію МАП нового зразка переклеювати МАП на алкогольних напоях, тютюнових виробах та рідинах, що використовуються в електронних сигаретах, які були марковані марками попереднього зразка?

 

Відповідно до п. 226.1 ст. 226 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов’язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.

Пунктом 226.8 ст. 226 ПКУ передбачено, зокрема, що на марку акцизного податку на сигарети, цигарки та сигарили додатково наноситься кількість штук у пачці (упаковці).

Згідно ст. 11 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами та доповненнями у разі зміни зразка марок акцизного податку вже закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.

При цьому, згідно з п. 226.9 ст. 226 ПКУ вважаються такими, що немарковані, зокрема, сигарети, цигарки та сигарили, що вироблені після 1 січня 2021 року, в яких кількість одиниць у пачці (упаковці) не відповідає кількості одиниць, зазначеній на марках акцизного податку.

Отже, в зв’язку з введенням в дію марок акцизного податку нового зразка переклеювати марки акцизного податку на алкогольних напоях, тютюнових виробах та рідинах, що використовуються в електронних сигаретах, які були марковані марками попереднього зразка не потрібно. При цьому, вважаються такими, що немарковані, сигарети, цигарки та сигарили, що вироблені після 1 січня 2021 року, в яких кількість одиниць у пачці (упаковці) не відповідає кількості одиниць, зазначеній на марках акцизного податку.