«Дані для декларації»

На офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) у Реєстрі декларацій з’явилася функція, яка дозволяє декларантам дізнаватися відомості про свою власність, наявні в реєстрах. Ця функція покликана полегшити заповнення декларації для тих, хто втратив документи про власність.

Першочергово ця функція планувалась НАЗК з метою підстрахувати декларантів та показати, де вони могли помилитись під час заповнення минулорічної декларації. Проте зараз до першочергової мети додалася нова – допомогти людям, які втратили документи.

Функція дозволяє дізнатися інформацію про об’єкти нерухомості, об’єкти незавершеного будівництва та транспортні засоби, які належать або належали декларанту або які він успадкував, а також наявні обтяження, відомості про які наявні в реєстрах.

Як скористатися функцією?

Переходьте через персональний кабінет у Реєстрі декларацій: https://portal.nazk.gov.ua/login та виконайте кілька простих кроків.

  1. У розділі «Мої документи» натисніть кнопку «Дані для декларації». Вона знаходиться поруч із кнопками «Нова декларація», «Нове повідомлення про суттєві зміни в майновому стані» та «Нове повідомлення про відкриття валютного рахунку».
  2. Після цього ви отримаєте інформацію про вашу власність та обтяження, якщо така інформація є в державних реєстрах. Зверніть увагу, що такі дані можна отримати лише щодо своєї власності та обтяжень. Інформація про власність чи обтяження членів сім’ї не буде доступна.

Зверніть увагу, що на даний час інформація про власність відображається за 2020 рік, а не за 2021 рік. Це пов’язано з тим, що інформація, вказана у “Даних для декларації”, отримана в результаті порівняння даних у вашій вже поданій декларації із даними в інших державних реєстрах. Таке порівняння здійснюється автоматизовано.

Оскільки строк подання декларацій за 2021 рік ще не завершився, для більшості декларантів останньою поданою декларацією, яка пройшла таке порівняння даних, є декларація за 2020 рік. Саме тому “Дані для декларації” містять відомості станом на 31.12.2020 та можуть бути неактуальними для декларації за 2021 рік (станом на 31.12.2021).

Лише після того, як ви перевірите інформацію на актуальність, ви можете переносити дані до декларації.

Завдяки цій функції у вас є можливість уникнути тих помилок, яких ви можливо припустилися в минулому році під час заповнення декларації.

Також попереджаємо про можливі випадки відсутності даних про власність у “Даних для декларації”. Чому таке відбувається?

  1. Якщо інформацію про вашу власність не зазначено в державних реєстрах. Наприклад, якщо майно було набуте до 2012 року.

Попри те, що інформація не переведена в цифрову форму та не підтягується з реєстрів, під час повної перевірки декларації посадовця НАЗК має можливість перевірити наявність тієї чи іншої власності посадовця. Тому, якщо скориставшись функцією, ви не отримали повного витягу про вашу власність, у декларації все одно необхідно зазначати дані про все ваше майно.

«Дані для декларації» — це допоміжна функція, а не довідка про власність.

  1. Якщо ви вперше подаєте декларацію, то у НАЗК відсутня інформація про ваші активи. Тож можна скористатися іншими відкритими електронними реєстрами, де можна знайти дані.

Нагадуємо вам, що ви подаєте декларацію за 2021 рік, тому навіть, якщо ваш об’єкт нерухомості, автомобіль знищено під час бойових дій, відомості про них потрібно вказати в декларації за 2021 рік.

Якщо ви маєте на руках всю необхідну інформацію для заповнення декларації, а також хочете її подати, то ви можете це зробити через персональний кабінет у Реєстрі декларацій.

Також звертаємо вашу увагу на те, що декларацію будь-якого виду посадовці зможуть подавати ще 3 місяці після завершення війни без порушення вимог строку подачі. Отож, вам не обов’язково подавати декларації, поки триває війна.

Важливо: НАЗК обмежило доступ до публічної частини Реєстру декларацій та пошуку декларацій посадовців, щоб не наражати на небезпеку публічних службовців на окупованих територіях України.

Проте ви можете отримати доступ до всіх поданих раніше документів після входу до персонального кабінету.