Про документи, що підтверджують статус благодійника-фізичної особи-волонтера у період обмеження доступу до Реєстру волонтерів, розповіла на вебінарі начальниця управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Черкаській області Наталія Бойко. Йдеться про волонтерів, які надають допомогу індивідуально. Довідково: Реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (Реєстр) ведеться ДПС відповідно до пункту 21 розділу VII «Прикінцеві положення» Закону України від 5 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Механізм включення волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації до Реєстру встановлений Порядком формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 30.10.2014 № 1089, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.11.2014 за № 1471/26248. Наталія Вікторівна зауважила, що включення волонтера до Реєстру (відповідно до п.2.1 розд. ІІ Порядку) здійснюється на підставі заяви про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації за формою № 1-РВ, процедура подання якої встановлена п. 2.2. Порядку. «Про результати обробки заяви, поданої в електронній формі, фізичній особі – благодійнику направляється інформація засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій у вигляді квитанції, що є електронним повідомленням, яке формується у форматі, затвердженому у встановленому законодавством порядку, засобами інформаційно-комунікаційної системи ДПС за результатами ідентифікації, обробки електронного документа, – сказала Наталія Бойко. – У разі відсутності підстав для відмови у включенні фізичної особи – благодійника до Реєстру територіальний орган ДПС зобов’язаний протягом одного робочого дня з дня отримання заяви включити таку фізичну особу – благодійника до Реєстру». За словами керівниці управління, протягом одного робочого дня, що настає за днем отримання заяви, територіальний орган ДПС повідомляє фізичну особу – благодійника про результати розгляду заяви в порядку, визначеному ст. 42 гл. 1 розд. II ПКУ. У разі включення фізичної особи – благодійника до Реєстру на підставі заяви, поданої в паперовій формі, у листі зазначаються відомості з Реєстру, наведені у п. 1.3 розд. I Порядку. У випадку ж включення фізичної особи – благодійника до Реєстру на підставі заяви, поданої в електронній формі, фізичній особі – благодійнику направляється інформація у квитанції. Отже, інформація про результати розгляду заяви надсилається заявнику у квитанції, якщо заяву подано в електронній формі, або в листі, якщо заяву подано у паперовій формі. Оприлюднення інформації з Реєстру передбачене п. 1.3 розд. І Порядку. Відповідно до пп. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2022 року № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» на період дії воєнного стану обмежено доступ до публічних електронних реєстрів, у тому числі до Реєстру. Таким чином у період обмеженого доступу до Реєстру, підтвердженням включення фізичної особи – благодійника до Реєстру залежно від обраної форми подання заяви є квитанція, в якій повідомляється про включення фізичної особи – благодійника до Реєстру або лист із даними про включення такої особи до Реєстру. Крім того, волонтер або його представник не позбавлені права у будь-який час звернутись до контролюючого органу для отримання листа – підтвердження про включення фізичної особи – благодійника до Реєстру.

Протягом січня-березня 2024 року платники Черкаської області заявили до відшкодування ПДВ на розрахункові рахунки 316,5 млн грн. Це на 6,7 млн грн більше, порівняно з показником відповідного періоду минулого року.

У цілому за перший квартал 2024 року платники Черкаської області отримали бюджетне відшкодування ПДВ грошовими коштами на суму 283,1 млн грн, за відповідний період 2023 року бюджетне відшкодування було отримано на суму 347,1 млн грн.

Нагадаємо, право на бюджетне відшкодування мають всі платники податку на додану вартість незалежно від терміну реєстрації, у яких є правомірне сформоване від’ємне значення між сумою податкового зобов’язання та сумою податкового кредиту з урахуванням норм пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями) від 02.12.2010 №2755-VІ.