ПОЛОЖЕННЯ про постійні комісії Тернівської сільської ради

Додаток

до рішення сільської ради

від 17.11.2020 № 2-6 /VІІІ

(зі змінами від 18.10.2024 року №  49 – 2/ VIII )

 

ПОЛОЖЕННЯ

про постійні комісії Тернівської сільської ради

 

1.     Загальні положення

  • Постійна комісія ради (далі – постійна комісія) є органом ради, що обирається з числа її депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до відання ради, здійснення контролю за виконанням рішень ради, контролю за рішеннями виконавчого комітету.
  • Постійна комісія обирається радою на строк її повноважень у складі голови і членів постійної комісії. Всі інші питання структури постійної комісії вирішуються постійною комісією.
  • До складу постійної комісії не можуть бути обрані сільський голова та секретар ради.
  • Постійна комісія підзвітна Тернівській сільській раді та відповідальна перед нею.
  • У своїй діяльності постійна комісія ради керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законодавчими актами, рішеннями ради, Регламентом ради та цим Положенням.
  • Діяльність постійної комісії ради здійснюється на основі планів роботи, прийнятих на засіданні постійної комісії, доручень громади, сільського голови або секретаря ради.
  • Постійна комісія в своїй діяльності взаємодіє з іншими постійними та тимчасовими комісіями ради, управліннями та відділами виконавчих органів Тернівської сільської ради, іншими особами, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності.
  • Засідання постійної комісії скликається в міру необхідності і є повноважним, якщо в ньому бере участь більше половини депутатів від загального складу комісії.
  • Перелік і функціональна спрямованість постійних комісій визначаються з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо реалізації повноважень ради у здійсненні державної регуляторної політики постійними комісіями відповідної ради.
  • Депутати працюють у постійній комісії на громадських засадах.
  • Засідання постійної комісії транслюється в мережі Інтернет у режимі реального часу та підлягає відеофіксації з подальшим зберіганням та оприлюдненням відеозапису засідання на умовах і в порядку, визначених частиною вісімнадцятою статті 46 цього Закону.

 

2.     Голова постійної комісії

  • Здійснює безпосереднє керівництво діяльністю комісії та організує її роботу, у тому числі забезпечує організаційну підготовку її засідань.
  • Скликає і веде засідання комісії.
  • Дає доручення членам комісії.
  • Представляє комісію у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами.
  • Організує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії
  • Аналізує результати роботи і вживає заходи щодо підвищення ефективності діяльності комісії.
  • Відповідає за підготовку довідок, звітів, інформацій з питань роботи комісії.
  • Забезпечує гласність в роботі комісії.
  • У разі відсутності голови постійної комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин, його функції здійснює заступник голови постійної комісії або секретар постійної комісії.

 

3.     Завдання та організація діяльності постійної комісії

  • Основним завданням постійної комісії є розробка та попередній розгляд проектів рішень, що виносяться на розгляд ради, підготовка висновків з питань, які планується винести на розгляд ради.

Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

  • Постійні комісії за дорученням ради, секретаря сільської ради або за власною ініціативою вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді та виконавчому комітету сільської ради органів, а також питань, віднесених до відання ради, місцевих державних адміністрацій, підприємств, установ та організацій, їх філіалів і відділень незалежно від форм власності та їх посадових осіб, подають за результатами перевірки рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках – на розгляд ради або виконавчого комітету сільської ради; здійснюють контроль за виконанням рішень ради, виконавчого комітету сільської ради.
  • Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження відповідною радою, готують висновки з цих питань.
  • Постійна комісія у питаннях, які належать до її відання, та в порядку, визначеному законом, має право отримувати від керівників органів, підприємств, установ, організацій та їх філіалів і відділень необхідні матеріали і документи.
  • За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються відкритим поіменним голосуванням більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності – заступником голови або секретарем комісії. Протоколи засідань комісії, в яких зазначаються результати поіменного голосування, підписуються головою і секретарем комісії. Проекти порядку денного засідань постійної комісії ради, висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України“Про доступ до публічної інформації.
  • Рекомендації постійної комісії підлягають обов’язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісію у встановлений нею строк.
  • Постійна комісія для вивчення питань, розробки проектів рішень ради може створювати підготовчі комісії і робочі групи з залученням представників громадськості, представників управлінь та відділів ради, спеціалістів (у тому числі незалежних експертів).
  • Питання, які належать до відання кількох постійних комісій, можуть за ініціативою комісії, а також за дорученням ради, її голови чи секретаря розглядатися постійними комісіями спільно. Висновки і рекомендації, прийняті постійними комісіями на їх спільних засіданнях, підписуються головами відповідних постійних комісій.
  • Всі питання, які виносяться на розгляд сесії, попередньо обов’язково розглядаються профільною постійною комісією.

 

4.     Напрямки діяльності постійних комісій

  • Постійна комісія з питань регламенту, депутатської етики, забезпечення законності, запобігання корупції, з питань освіти, культури, молоді, спорту, охорони здоров’я та соціального захисту населення за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядає:

 

  • проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку Тернівської сільської об’єднаної територіальної громади, населених пунктів, розташованих на території юрисдикції Тернівської сільської ради;
  • проекти та звіти про виконання місцевих програм і бюджету на відповідний рік;
  • питання забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян ради;
  • питання депутатської діяльності, додержання норм депутатської етики;
  • питання додержання вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
  • питання контролю за додержанням депутатами та посадовими особами виконавчих органів ради вимог Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»;
  • питання координації дій з обласною радою, іншими органами місцевого самоврядування, органами самоорганізації населення, громадськими та політичними організаціями;
  • пропозиції щодо змін та доповнень до Регламенту ради;
  • питання про стан та розвиток місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення;
  • питання, пов’язані із приведенням актів нормативного характеру, виданих радою (у тому числі й попередніх скликань) та її виконавчими органами, у відповідність приписам чинного законодавства України;
  • питання, пов’язані із врегулюванням конфлікту інтересів (у тому числі здійснює контроль за дотриманням сільським головою, секретарем, депутатами ради вимог ч. 1 ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо процедур врегулювання конфлікту інтересів), надає голові, секретарю та депутатам ради консультації та роз’яснення щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками;
  • питання Тернівської сільської об’єднаної територіальної громади щодо:
  • створення умов для розвитку культури;
  • сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел;
  • створення умов для занять фізичною культурою і спортом;
  • створення необхідних умов для забезпечення здобуття неповнолітніми повної загальної середньої освіти, виховання дітей, молоді, розвитку їх здібностей, трудового навчання, професійної орієнтації, сприяння діяльності дошкільних та позашкільних навчально-виховних закладів, дитячих, молодіжних та науково-просвітницьких організацій;
  • оптимізації структури системи дошкільної та шкільної освіти у об’єднаній територіальній громаді;
  • ефективного використання культурно-освітніх, спортивних закладів, дитячих дошкільних і позашкільних установ;
  • сприяння виконавчим органам в управлінні закладами освіти, культури, фізкультури і спорту;
    • вивчає і готує питання про стан та розвиток освіти, культури, фізкультури і спорту, молодіжних проблем, інші питання, які вносяться на розгляд ради;
    • розробляє проекти рішень ради та готує висновки з цих питань, виступає на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.
    • питання щодо:
  • реалізації та захисту прав людини на працю, охорону здоров’я, материнства і дитинства;
    • забезпечення соціальної справедливості у всіх сферах громадського життя;
    • оптимізації структури системи охорони здоров’я у об’єднаній територіальній громаді;
    • поліпшення житлових і матеріально-побутових умов соціально незахищених громадян;
    • надання відповідно до чинного законодавства пільг і допомоги, пов’язаних з охороною материнства і дитинства, пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
    • забезпечення прав пільгових категорій громадян на безкоштовне отримання ліків, зубопротезування та підготовка відповідних пропозицій сільській раді з цих питань;
    • здійснення контролю за забезпеченням соціального захисту працівників, зайнятих на роботах із шкідливими умовами праці на підприємствах, в установах та організаціях, наданням працівникам відповідно до законодавства пільг та компенсацій за роботу у шкідливих умовах;
    • взаємодії з громадськими організаціями, створеними для захисту соціально-економічних інтересів громадян;
    • забезпечення розгляду санітарно-епідеміологічного благополуччя населення;
      • вивчає і готує питання про стан та розвиток охорони здоров’я, проблем соціального захисту населення, інші питання, які вносяться на розгляд ради;
      • розробляє проекти рішень ради та готує висновки з цих питань, виступає на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

 

  • Постійна комісія з питань бюджету і фінансів та соціально-економічного розвитку за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядає:
  • проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку об’єднаної територіальної громади, населених пунктів, розташованих на території юрисдикції ради;
  • проекти та звіти про виконання місцевих програм і бюджету на відповідний рік;
  • проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, інвестиційних проектів та програм, у тому числі тих, що можуть реалізовуватись за рахунок Державного фонду регіонального розвитку, міжнародних програм, проектів міжнародної технічної допомоги
  • питання місцевого бюджету;
  • звіти про хід і результати виконання прийнятих програм і бюджету;
  • питання щодо:
  • контролю за утворенням та використанням позабюджетних цільових фондів;
  • підготовки пропозицій щодо встановлення місцевих податків і зборів, розміри їх ставок;
  • надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах;
  • проекти регуляторних актів щодо їх відповідності вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», у ході розгляду яких забезпечує підготовку експертного висновку до проектів регуляторних актів, які виносяться на розгляд ради;
  • розробляє проекти рішень ради та готує висновки з цих питань, виступає на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

 

  • Постійна комісія з питань будівництва, архітектури, земельних відносин, охорони природи та екології за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядає:
  • проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку об’єднаної територіальної громади, населених пунктів, розташованих на території юрисдикції ради;
  • проекти та звіти про виконання місцевих програм і бюджету на відповідний рік;
  • проекти місцевих програм охорони довкілля;
  • питання щодо:
    • координації діяльності суб’єктів містобудування щодо комплексної забудови населених пунктів об’єднаної територіальної громади;
    • режиму використання територій і об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення;
    • ставок орендної плати за користування землею та об’єктами природоохоронного та водного фонду (спільно з Постійною комісією з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку);
    • розвитку будівництва;
    • планів і програм будівництва та реконструкції об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, житлових будинків, шляхів об’єднаної територіальної громади;
    • розробки містобудівних програм, генеральних планів забудов;
  • вивчає і готує питання про стан та розвиток містобудування і архітектури, інші питання, які виносяться на розгляд ради;
  • розробляє проекти рішень ради та готує висновки з цих питань, виступає на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

 

  • Постійна комісія з питань комунальної власності, інфраструктури, транспорту та житлово-комунального господарства за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядає:
    • проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку об’єднаної територіальної громади, населених пунктів, розташованих на території юрисдикції ради;
    • проекти та звіти про виконання місцевих програм і бюджету на відповідний рік;
    • питання об’єднаної територіальної громади щодо:
  • господарської діяльності її підприємств;
  • економічної стабілізації промисловості;
  • транспортного обслуговування;
  • розвитку всіх видів зв’язку;
  • залучення інвестицій для розвитку підприємництва, розширення житлового будівництва;
  • сприяння виконавчим органам в управлінні об’єктами побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв’язку, що перебувають у комунальній власності;
    • вивчає і готує питання про стан та розвиток промисловості, підприємництва, транспорту та сфери послуг, інші питання, які виносяться на розгляд ради;
    • розробляє проекти рішень ради та готує висновки з цих питань, виступає на сесіях ради з доповідями і співдоповідями;
    • питання щодо:
  • удосконалення структури управління житлово-комунальним та енергетичним господарством об’єднаної територіальної громади;
  • підвищення рівня забезпеченості житлово-комунальними послугами, поліпшення їх якості, тощо та забезпечення їх реалізації;
  • розгляду проектів міських програм в сфері благоустрою населених пунктів та решти території об’єднаної територіальної громади;
  • створення і реорганізації підприємств комунальної власності;
  • щодо стану та ефективного використання комунальної власності об’єднаної територіальної громади;
  • встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності об’єднаної територіальної громади;
  • підготовки і розгляду проектів місцевих програм приватизації та переліку об’єктів комунальної власності об’єднаної територіальної громади, які не підлягають приватизації;
  • сприяння виконавчим органам ради в управлінні об’єктами житлово-комунального господарства об’єднаної територіальної громади;
    • вивчає і готує питання про стан та розвиток житлово-комунального господарства об’єднаної територіальної громади, інші питання, які вносяться на розгляд ради;
    • розробляє проекти рішень ради та готує висновки з цих питань, виступає на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

 

5.     Взаємодія постійних комісій з виконавчим комітетом, управліннями та відділами Тернівської сільської ради

  • Рекомендації постійної комісії подаються сільському голові в письмовій формі з реєстрацією в загальному відділі.
  • Виконавчий комітет, управління та відділи ради зобов’язані в десятиденний термін (якщо комісією не буде визначено інший строк виконання) розглянути рекомендації та пропозиції постійної комісії та надати аргументовану відповідь.
  • У випадку відхилення рекомендації постійної комісії виконавчим комітетом, управлінням чи відділом ради, вона має право повторно винести рекомендації на їх розгляд.
  • Якщо пропозиція повторно відхилена, комісія може підготувати на розгляд ради проект рішення з порушеного питання.
  • Постійна комісія здійснює контроль за виконанням рішень виконавчого комітету з питань, віднесених до її компетенції.

 

 

 

Секретар сільської ради                                                          Вікторія СВАТКО

 

 

 

Залишити відповідь